Kezdőlap / Tech / Hogy működik a felhő alapú telefonközpont?

Tech

Hogy működik a felhő alapú telefonközpont?

Hogy működik a felhő alapú telefonközpont?

A felhő alapú telefonközpont (angolul: cloud-based phone system) egy új kommunikációs megoldás. Lényege, hogy a vállalatok vagy magánszemélyek egy olyan központi telefonszámot használnak, amelyet egy felhő alapú szolgáltatás működtet. A felhő alapú telefonközpontban a hívások nem hagyományos telefonvonalon, hanem az interneten keresztül futnak az ún. VoIP (Voice over Internet Protocol) technológia segítségével.

 

A felhő alapú telefonközpont előnyei

 
Ennek az új típusú szolgáltatásnak számos olyan előnyös tulajdonsága van, amely sok céget elgondolkodtat a váltás szükségességéről.
Többek között:
  • könnyen elérhető,
  • számos előfizetési lehetőséget kínál a felhasználók számára,
  • olcsóbb,
  • rugalmas: a virtuális kapcsolattartás bárhol és bármikor megvalósulhat,
  • valamint a növekedéshez való alkalmazkodás lehetőségét kínálja a felhőskálázási képességeknek köszönhetően.
 
A felhő alapú telefonközpontok rugalmasan alkalmazkodnak a körülményekhez, mivel az alkalmazások és szolgáltatásokat könnyen testre szabhatók az üzleti igényeknek megfelelően. Az ilyen rendszerek általában számos extra funkciót is tartalmaznak, mint például:
  • automatikus hangmenü (IVR),
  • virtuális fogadó,
  • csoportos hívások vagy
  • hívásátirányítás.
 
A felhő alapú telefonközpontok további előnyei közé tartozik, hogy általa az adatok és az információk könnyen megoszthatók. Ez javítja a munkatársak közötti kommunikációt és jelentősen növelheti például az ügyfélszolgálatok hatékonyságát.
Nem elhanyagolható tényező, hogy a szolgáltató a felelős az eszközök és szolgáltatások folyamatos frissítéséért, karbantartásáért, ezzel az ügyfeleknek egyáltalán nem kell foglalkozniuk.
 
A felhő alapú telefonközpontok innovatív megoldást kínálnak azoknak a vállalkozásoknak, akik hatékonyabb és rugalmasabb kommunikációs megoldásokat keresnek. Ezáltal növekszik a hatékonyság, javul az ügyfélszolgálat minősége, és végső soron nő a bevétel.
 

Az én cégemnek megéri felhő alapú telefonközpontra váltani?

 
A felhő alapú telefonközpont különösen előnyös lehet az olyan cégek számára, amelyekre az alábbi kritériumok közül legalább néhány igaz:
 
  1. Kis méretű és közepes méretű vállalatok
A felhő alapú telefonközpont lehetővé teszi számukra, hogy olyan kommunikációs eszközökhöz jussanak, amelyek egyébként csak a nagyvállalatok számára érhetőek el. Segítségükkel növelhetik hatékonyságukat, profi szintre emelhetik az ügyfélszolgálatuk minőségét.
 
  1. Rugalmas munkakörülményeket biztosító vállalatok
A felhő alapú telefonközpont lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy bárhonnan dolgozzanak időbeli és helybeli megkötések nélkül.
 
  1. Vállalatok, akik nem akarnak feleslegesen fizetni
A felhő alapú telefonközpont alacsonyabb költségekkel üzemeltethető, mint a hagyományos telefonrendszerek. A vállalatok így pénzt takaríthatnak meg telekommunikációs költségeiken.
 
  1. Növekvő vállalatok
A felhő alapú telefonközpont lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy rugalmasan bővítsék telekommunikációs infrastruktúrájukat. Ha a vállalat növekszik, akkor a felhőskálázási képességeknek köszönhetően egyszerűen bővíthető a rendszer.
 

Vannak azért hátrányai is?

 
Bár a felhő alapú telefonközpont előnyei jelentősek, azonban természetesen vannak gyenge pontjai, korlátai, amelyekkel érdemes tisztában lenni, mielőtt a rendszer mellett tesszük le a voksunkat.
  1. Internetkapcsolat: A felhő alapú telefonközpont csak akkor működik, ha van internet. Tehát a megbízható és gyors internetkapcsolat elengedhetetlen. Ha a vállalat internetkapcsolata instabil vagy lassú, akkor az üzletmenet is kárt szenvedhet.
  2. Adatvédelem: Mivel a vállalatok a felhőben tárolják és kezelik az adatokat, ezért a biztonság és az adatvédelem kulcsfontosságú. A megfelelő adatvédelmi protokollok és biztonsági intézkedések biztosítása elengedhetetlen. Természetesen ez egyre könnyebben megoldható. Sőt, maguk a felhőszolgáltatók is egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek erre. Ennek következtében ma már biztonságosabbnak mondhatók, mint egyes hagyományos, gyengén karbantartott megoldások.
 
Összességében tehát láthatjuk, hogy a felhő alapú telefonközpontok számos előnnyel rendelkeznek. Azonban a rendszer korlátait és gyenge pontjait is figyelembe kell venni a vállalatok számára optimális rendszer kiválasztása érdekében.
 
 

Tovább a teljes cikkre!

Forrás: adertis.hu - Hogy működik a felhő alapú telefonközpont?