Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
2012 decemberében több mint 700 milliárd forintot költöttünk karácsonyi ajándékokra idehaza, míg külföldön a becslések szerint 100 milliárdot
részletek »

2012-ben többet költöttünk karácsonykor, mint az elmúlt években idáig

Navigáció
Témakörök
Hirdetés
Kapcsolódó tlap-ok
2012-ben többet költöttünk karácsonykor, mint az elmúlt években idáig
2012-ben többet költöttünk karácsonykor, mint az elmúlt években idáig
700 milliárd forintot költöttünk karácsonyi ajándékokra 2012-ben
2013.01.09. 21:09
Címkék - ajándék, Karácsony, karácsonyi-ajándékozás, költekezés, Országos-Kereskedelmi-Szövetség, Vámos-György
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza
2012 decemberében több mint 700 milliárd forintot költöttünk karácsonyi ajándékokra idehaza, míg külföldön a becslések szerint 100 milliárdot hagytak a magyar vásárlók.
A szakemberek szerint 2012-ben többek költöttek a magyarok a karácsonyi időszakban, mint a korábbi években. Bár a pontos adatok csak februárban kerülnek nyilvánosságra, de az előzetes várakozások szerint az elköltött összeg 730 milliárd forint körül mozog, ez mintegy 20 milliárddal több, mint egy évvel ezelőtt, mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

Hozzátette: az elmúlt évekhez hasonlóan a játék, a műszaki cikk, a szórakoztató elektronikai termékek, a könyvek, a ruházati cikkek voltak a legkeresettebbek, s egyre inkább használati cikk került a karácsonyfa alá ajándékként.

Az elköltött összeg jóval több is lehet,
hiszen a magyarok külföldön, például Bécsben vagy az osztrák határhoz közeli Parndorfban is vásárolnak. A KSH felmérése szerint éves szinten valamivel 100 milliárd fölött költünk külföldön, s ennek jelentős része karácsonyra esik, de ezt pontosan felmérni a nyitott határok mellett lehetetlen, tette hozzá Vámos György.

Szintén jelentős tétel az internetes költekezés, ami Vámos György szerint a teljes kereskedelmi forgalom 1-3 százalékát teszi ki, és az elmúlt években dinamikusan növekszik az online vásárlások aránya.
Karácsonyi ajándék vásárlás bankkártyával, akár az interneten is! Karácsonyi ajándék vásárlás bankkártyával, akár az interneten is!
Karácsonyi vásárlási láz uralkodott az interneten 2012-ben is, az éves eladások mintegy 40 százalékát ilyenkor realizálják az e-kereskedők. Az elmúlt egy évben 1,6 millióan vásároltak legalább egyszer online módon. Az online kiskereskedelem forgalma töretlenül növekszik annak ellenére, hogy a hagyományos kiskereskedelmet súlyosan érintette a 2008-ban kezdődött válság. Ugyan 2011-re az összesített 6,5 ezer milliárdos forgalom már meghaladta a 2008-as szintet, ez az eredmény zömében az élelmiszer szektor áremelkedéseinek köszönhető. A többi szegmensben inkább stagnálás vagy gyenge csökkenés jellemző. Ezzel szemben az e-kereskedők 2012-ben mintegy 177 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak, ami 14 százalékos bővülést jelent. Ez a teljes kiskereskedelmi forgalom 3 százaléka. Az online vásárlások átlagos kosárértéke is magasabb, mint a hagyományos vásárlásoké: interneten egy vevő egy alkalommal átlagosan hétezer forintot költ, míg a hagyományos üzletben csak háromezret. A vásárlók közül sokan ugyan online rendelik meg az árut, ám még inkább elmennek érte, és személyesen veszik át. Az idén már itthon is széles körben terjed az a nemzetközi trend, amely szerint a vevők nemcsak az eseti jellegű vásárlásaikat intézik online, hanem a rutinbevásárlásokat is.
Bolti vásárlás Bolti vásárlás
Az összes forgalom 70 százalékát azonban még készpénzben bonyolítják le az üzletekben. Ezt az átvétellel egybekötött bankkártyás fizetés (15 százalék), a banki utalás (10 százalék) és végül 5 százalékkal az online bankkártyás fizetés követi - összegzik az elemzők.
Karácsonyi vásárlás Karácsonyi vásárlás
Az előzetes várakozások szerint az elköltött összeg 730 milliárd forint körül mozog 2012-ben, ez mintegy 20 milliárddal több, mint egy évvel ezelőtt 2011 Karácsonyán.
Biztonságos karácsonyi vásárlás az interneten Biztonságos karácsonyi vásárlás az interneten
Kitört a karácsonyi vásárlási láz az interneten. Bárhol és bármikor a rendelkezésünkre állnak az online vásárlási felületek - akár otthon, akár az irodában vagy útközben az okostelefonunkon, a nap 24 órájában. Olyan oldalakról célszerű viszont vásárolni, amiket már ismerünk, amikről pozitívan írnak a kommentelők, és ahol pontos leírást adnak az árukról, a szállítás lehetséges formáiról, határidejéről.
Cikk nyomtatása
Oldalajánló
Vissza
Oldal tetejére
Vissza
nyitólapraoldal tetejérevissza